Gravicon on toteuttanut vuosittain asiakastyytyväisyyskyselyn Modelspace-käyttäjille. Kysely on tehty puhelimitse, ja tarkoituksena on ollut kerätä käyttäjäpalautetta, jotta ohjelmaa ja palvelua saadaan edelleen kehitettyä. Tämän vuoden kysely tehtiin maalis-huhtikuussa.
Haastattelun runko koostui kysymyksistä, joissa pyydettiin
arvioimaan Modelspacen käytettävyyttä, luotettavuutta ja asiakastukea sekä
millä tavoin ohjelma hyödyttää työnteossa. Myös sitä, kuinka usein vastaaja ohjelmaa
käyttää, voisiko suositella sitä muille sekä mitä odotuksia Modelspace-palvelulta
on, kysyttiin. Palautteita koottiin sekä sanallisesti että numeroasteikolla 1-10.
Myös kehitysideoita otettiin vastaan.
” Aikaa säästyy ja kokonaisuus pysyy hallinnassa.” (Espoon kaupunki, Tilapalvelut-liikelaitos)
Suurimman avun vastaajat kokivat saavansa asiakastuessa ja tiedonhallinnassa: Lähtötiedot ovat yhdessä paikassa sähköpostien ja Excel-taulukoiden sijaan. Näin jokainen pääsee näkemään, miten asiat on alun perin suunniteltu tehtäväksi. Lisäksi ohjelma koettiin hyväksi jatkon kannalta, kun projektin tiedot ovat kopioitavissa seuraavaan projektiin. Näin ollen hyöty realisoitui ajan – ja myös hermojen – säästönä. Yleisesti Modelspace koettiin selkeänä ja helppona oppia. Lisäksi vaikeat asiat saatiin päätökseen – jopa 1000 lähtötiedon ja 20 urakoitsijan kokonaisuus vaatii systemaattisuutta.
”Aiemmin kaikki tiedot olivat muistiossa ja
kansiorakenteessa. Aina sai hakea, mistä mikin tieto löytyi. Nyt kaikki
on yhdessä paikassa ja säästyy niin aikaa kuin hermojakin.” (Pirkanmaan
sairaanhoitopiiri / Rakennuttamispalvelut)
Toiveita
Mitä käyttäjät sitten kaipaavat? Tallennukseen nopeutta, suodatuksiin jouhevuutta ja eri selainten käyttöön tehokkuutta. Sekä sitä, että kaikki suunnitteluryhmät tuntisivat ohjelman, jolloin yhteistyö eri tahojen välillä toimisi paremmin. Myös nimikkeistöön toivottiin monimuotoisuutta.
Asiakastuki sai vastaajilta kiitosta keskiarvon ollessa 9,2.
Kysymyksen, voisitko suositella ohjelmaa muille, arvosanaksi tuli 8,8.
Luotettavuuden keskiarvo oli puolestaan 8 ja käytettävyyden 7,7.
” Käytän ohjelmaa yhä enemmän. Asiakastuki auttaa aina, jos tilanne vaatii.” (Navitas Yrityspalvelut)
” Käytän Modelspacea lähes päivittäin. Ohjelma on perusominaisuuksiltaan helppo, selkeä ja helposti omaksuttavissa.” (Ylä-Savon SOTE-kuntayhtymä)
”Suosittelen Modelspacen käyttöä ja olen esitellyt sitä
eteenpäin. Onhan tämä omanlaisensa ohjelmistokokonaisuus.” (Gradia-kiinteistöt)
Kiitämme kaikkia kyselyyn osallistuneita! Palautetta otamme jatkuvasti mielellämme vastaan.